PRZETARG OFERTOWY
Data 04 stycznia 2024 r.
Wartość szacunkowa zamówienia poniżej kwot określonych w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy - Pzp (zwolnienie przedmiotowe do 130 000 złotych netto).
Postępowanie prowadzone jest w oparciu o Regulamin Udzielania zamówień publicznych oraz Zarządzenie Nr 17/2020 Dyrektora Zakładu Komunikacji Miejskiej w Sochaczewie z dnia 31 grudnia 2020 r.
Zamawiający:
Zakład Komunikacji Miejskiej
Ul. Al 600-lecia 90
96-500 Sochaczew
zaprasza do składania ofert w trybie przetargu ofertowego na wykonywanie kontroli biletów i przestrzegania porządku w autobusach komunikacji miejskiej w Sochaczewie na rzecz ZKM w Sochaczewie, zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Sochaczewie nr LVIII/567/02 z dnia 18.06.2002 r. z późn. zm. oraz „Regulaminem przewozu środkami transportowymi Zakładu Komunikacji Miejskiej w Sochaczewie”.
Rozdział I. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przez „kontrolę biletów i przestrzegania porządku ” zwaną dalej „kontrolą” rozumie się wejście do danego pojazdu komunikacji miejskiej i sprawdzenie czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd, przewóz bagażu i zwierząt oraz dokumenty stwierdzające uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych, a także zwrócenie uwagi, czy pasażerowie ci zachowują się zgodnie z obowiązującym regulaminem przewozu. Następna kontrola odbywa się w innym pojeździe.
2. Kontrola wykonywana będzie w autobusach Zamawiającego poruszających się zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy Zamawiającego. Obsługiwany obszar to teren Sochaczewa i połączenia z przyległymi gminami w ramach zawartych porozumień międzygminnych.
3. Kontrole muszą być przeprowadzone łącznie we wszystkie dni tygodnia, w godzinach kursowania autobusów, przez sześć godzin w dniu kontroli, na wszystkich liniach wg uzgodnionego harmonogramu w ciągu minimum ośmiu wybranych dni miesiąca. Kontrole muszą być przeprowadzone przynajmniej w jeden weekend w miesiącu. Kontrole należy przeprowadzać przynajmniej dwa dni w miesiącu w godzinach do 22.00 oraz przynajmniej trzy dni w miesiącu w godzinach porannych od godziny 5 00.
4. Minimalna ilość kontroli w pojazdach Zamawiającego jaka winna być przeprowadzona w okresie miesiąca wynosi 200 (słownie: dwieście). Kontrolerzy Wykonawcy zobowiązani będą do potwierdzenia faktu przeprowadzenia danej kontroli u kierowcy autobusu, dokonując wpisu w kartę drogową.
5. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić kontrolę w oparciu o obowiązujące przepisy, w tym przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe – (Dz.U. z 2020 r., poz. 8), a w szczególności zgodnie z art.33a wspomnianej ustawy oraz w oparciu o Uchwałę nr LVIII/567/02 Rady Miejskiej w Sochaczewie z dnia 18.06.2002r. z późn. zm. i „Regulaminem przewozu środkami transportowymi Zakładu Komunikacji Miejskiej w Sochaczewie” stanowiącymi załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji, przepisami Ustawy z dn. 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Z 2002r. Nr 101 poz. 926 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy nr 95/46/WE (4.5.2016.L 119/38 Dz. Urz. UE PL) prawem oraz Ustawę z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2021 r., poz. 1995) i Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 listopada 1998 r. w sprawie szczegółowego trybu działań pracowników ochrony podejmowanych wobec osób znajdujących się w granicach chronionych obiektów i obszarów.
6. Wykonawca deklaruje profesjonalny charakter swoich działań i znajomość przepisów wyszczególnionych w punkcie 5 oraz ponosi pełną odpowiedzialność za niezgodny z przepisami i zasadami współżycia społecznego sposób przeprowadzania kontroli.
7. W razie stwierdzenia braku ważnego biletu albo dokumentu uprawniającego do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, osoby kontrolujące zobowiązane są do wystawienia i ewentualnego pobrania opłaty dodatkowej na powierzonym mu druku Zamawiającego.
8. W razie stwierdzenia naruszenia przez osoby korzystające (lub chcące skorzystać) z pojazdu Zamawiającego obowiązującego tam porządku, osoby kontrolujące powinny zwrócić im na tę okoliczność uwagę, a w razie niezastosowania się do poleceń – usunąć z pojazdu (lub nie dopuścić do przewozu); a w sytuacjach drastycznych – skorzystać z pomocy policji.
9. Wykonawca podczas kontroli będzie posługiwał się identyfikatorami ZKM Sochaczew.
10. Kontrolę w autobusie powinno prowadzić co najmniej dwóch kontrolerów równocześnie. Mają to być osoby przeszkolone i uprawnione do stosowania przepisów wyszczególnionych w punkcie 5, predysponowane do wykonywania takich czynności, o schludnym wyglądzie. W czasie przeprowadzania kontroli powinny prezentować wysoki poziom kultury osobistej.
11. Wykonawca zobowiązany jest realizować kontrolę w sposób fachowy i rzetelny.
Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za dobór osób – kontrolerów oraz za wyniki i skutki ich działania. Jak również całkowitą odpowiedzialność prawną, materialną i finansową wobec pasażerów. Zamawiającemu przysługuje prawo wnoszenia zastrzeżeń wobec kontrolerów wykonujących swoje czynności.
Rozdział II. Warunki i termin realizacji zamówienia.
Miejsce realizacji usługi: teren Sochaczewa i przyległe gminy w ramach zawartych porozumień.
Termin realizacji zamówienia:
20.01.2024r do 19.01.2025r
Rozdział III. Informacja dotycząca składania ofert.
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych,
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych,
3. Zamawiający nie przewiduje zebrania oferentów,
4. Złożenie jednej ważnej oferty upoważnia Zamawiającego do dokonania wyboru Wykonawcy,
5. Zamawiający zastrzega, że może nie wybrać żadnej oferty, zamknąć lub unieważnić postępowanie bez podania przyczyn,
6. Zamawiający zastrzega, że treść ogłoszenia oraz warunki określone w zaproszeniu do składania ofert mogą zostać zmienione, o czym zostanie przekazana informacja na stronie internetowej Zamawiającego,
7. Dodatkowych informacji udziela Łukasz Kawka pod numerem telefonu 46-862-99-27 w 108 oraz adres email: sekretariat@zkm.sochaczew.pl
8. Oferta złożona w toku przedmiotowego postępowania przestaje wiązać, gdy została wybrana inna oferta albo gdy postępowanie zostało zamknięte bez wybrania którejkolwiek z ofert.
Rozdział IV. W przetargu mogą brać udział wykonawcy, którzy:
1. są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymaganiami ustawowymi i obowiązującymi przepisami,
2. zapewnią wykonanie usługi zgodnie z parametrami i w terminach określonymi w zapytaniu ofertowym,
3. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, potencjał ekonomiczny i techniczny a także pracowników zdolnych do wykonania usługi
4. znajdują się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie dostawy w aspekcie określonych w przetargu ofertowym warunków płatności za przedmiot zamówienia,
5. nie zachodzą wobec nich przesłanki wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 paz. 835).
Rozdział V. Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów :
Najniższa cena – 100%
Rozdział VI. Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty należy składać na jeden z następujących sposobów :
- przesłać pocztą na adres :
Zakład Komunikacji Miejskiej
96-500 Sochaczew
Al. 600-lecia 90
- złożyć osobiście w sekretariacie siedziby firmy,
- wysłać e-mailem pod adresem: sekretariat@zkm.sochaczew.pl
2. Termin składania ofert upływa w dniu 11 stycznia 2024 roku o godzinie 12.00.
Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu lub złożenia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
Rozdział VII. Miejsce oraz termin otwarcia ofert
1. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w Sochaczewie Al. 600-lecia 90 w dniu 11 stycznia 2024 r. o godzinie 12.30
2. Zamawiający niezwłocznie zamieści na stronie www.zkm.sochaczew.pl o jego wyniku albo o zamknięciu postępowania bez dokonania wyboru.
Rozdział VIII. Opis sposobu przygotowania oferty
Oferta powinna być przygotowana zgodnie z załącznikiem nr 6:
- opatrzona pieczątką firmową,
- posiadać datę sporządzenia,
- zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP,
- podpisana czytelnie przez wykonawcę.
- oświadczenie wykonawcy w zakresie RODO zgodnie z treścią załącznika nr 2
- oświadczenie wykonawcy – załącznik nr 3
- oświadczenie wykonawcy – załącznik nr 5
- koncesja na wykonanie czynności ochrony osób i mienia
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
- wykaz wykonanych lub wykonywanych usług zgodnie z warunkami udziału w postępowaniu w okresie 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz referencji.
Rozdział IX. Sposób rozliczenia i warunki płatności.
Zapłata nastąpi przelewem w ciągu 14 dni od wykonania usługi i po otrzymaniu faktury VAT.
Rozdział X. Załączniki.
Załącznik nr 1 – Klauzula informacyjna RODO
Załącznik nr 2 – Oświadczenie wykonawcy w zakresie RODO
Załącznik nr 3 – Oświadczenie wykonawcy
Załącznik nr 4 – Projekt umowy.
Załącznik nr 5 – Oświadczenie wykonawcy.
Załącznik nr 6 – Formularz ofertowy.
Załącznik nr 7 – Regulamin przewozu
Załącznik nr 8 – Uchwała nr LVIII/567/02
Dyrektor ZKM Sochaczew